אילה אורי | לרזות בלי לסבול

חצר או חורשה, מנגל, משפחה, חברים, ניחוח בשר צלוי, פיתות, חומוס, טחינה, קולה, עוד בשר...כבדות... למה אכלתי כל כך הרבה....
מוכר לכם?

נכון שיום העצמאות הוא לא בדיוק היום האידיאלי להתחיל שינוי של הרגלי האכילה, אבל הוא לא חייב להיות יום של אכילה מוגזמת שבסופו נרגיש רע עם עצמנו ונגלה שעלינו במשקל (מה גם שכל הקיץ על שלל פיתוייו עוד לפנינו).

לכן אני מגלה לכם את 8 הסודות שיעזרו לכם לחגוג ביום העצמאות בלי להשמין :

1. לבלות ולאכול בחברת אנשים שאנחנו אוהבים ונהנים בחברתם - כדאי לתכנן לבלות את היום בחברת אנשים שאנו אוהבים ונהנים בחברתם, ושבחברתם אנו מרגישים פתוחים ומשוחררים, כיוון שאז הזמן עובר בנעימים והאוכל רק מתלווה לבילוי, ולא הופך להיות מפלט ממבוכה או ביקורת כלפינו.

2. לא לצום ולא לצבור רעב לפני המנגל - אם הפיקניק או המנגל מתחיל אצלכם רק בשעות הצהריים המאוחרות או אחר הצהריים, לא מומלץ לצום או לצבור רעב עד אז מתוך מטרה כביכול לחסוך קלוריות. לרוב צבירת רעב תגרום לאכילה מהירה וללא אבחנה בתחילת הבילוי, ללא אפשרות באמת ליהנות מהאוכל ועד כדי הרגשת כובד ומלאות יתר, ובשורה התחתונה לא חוסכים כלום.

 3. לא לאכול בגלל שאחרים עדיין אוכלים או בגלל שנשאר אוכל - מומלץ לשים לב תוך כדי האכילה למידת הרעב שלכם.
אם הבחנתם שהגעתם לשלב של אכילה לא בגלל רעב, אלא בגלל שאחרים עדיין אוכלים, או בגלל שמישהו משכנע אתכם לאכול, או פשוט בגלל שנשאר עוד אוכל וחבל לכם להפסיד, כדאי להחליט להפסיק לאכול ולהכריז על כך בפני האחרים, ואפילו להעסיק את עצמכם באופן יזום במשהו אחר, רחוק מהמנגל או משולחן האוכל.

 4. מה כדאי לשים על המנגל - אמרו כן לבשר בריא ולא לבשר מזיק:
 כן לפרגיות, פילה עוף, חלקי עוף ללא עור, קבב וקציצות שהכנתם בעצמכם מבשר טחון טרי. 
 לא לנקניקיות, צ'וריסוס, המבורגר וקבב מייצור תעשייתי, וחלקים פנימיים כמו לבבות, טחול וכבד.
 חשבתם פעם לנסות דגים על האש ביום העצמאות? דגים שלמים שעשויים להתאים במיוחד הם פורל, מושט (אמנון), דניס, בורי ובס.
 לצמחונים - ניתן להכין שיפודים מירקות כמו פרוסות קישואים, בצלצלי שאלוט (בצלים קטנטנים), פטריות, פלפל וגמבה (חפשו את פלפל השושקה שהוא מתוק וקטן) ועגבניות שרי.
 לקינוח - לא מומלץ לצלות סוכריות מרשמלו בגלל צבעי המאכל והסוכר הנדבק לשיניים ביתר שאת כאשר המירקם מומס. במקום זאת עדיף לקנח בפירות טריים, אפשר חתוכים לסלט, או תפוחי עץ אפויים (מראש בתנור האפייה) או צלויים על האש כשהם עטופים בנייר כסף. תוספת קינמון וצימוקים תשפר את הטעם.

 5. מה מומלץ להוסיף לשולחן -  אפשר להעשיר את שולחן יום העצמאות בהרבה מאוד סוגי סלטים – סלט ירקות, סלט כרוב לבן או אדום, סלט גזר, סלט חסה או פלטת ירקות חתוכים, וכמובן מלפפונים חמוצים או ירקות כבושים אחרים. בכל פעם שהיד נשלחת מאליה לקחת "עוד משהו", ירקות רק יוסיפו לבריאות ולתזונה הנכונה שלכם.

 6. הדברים הטובים שיקרו אם תוותרו על הפיתה או הלאפה ותאכלו בצלחת - הצלחת יכולה להיראות נפלא והתוכן שלה יכול להיות צבעוני, משביע, טעים, ומרגש הרבה יותר מאשר אם דוחסים את כל האוכל בפיתה או בלאפה, בלי לראות מה אנחנו מכניסים לפה עם כל ביס. קצב האכילה מתוך צלחת איטי יותר ויש יותר הזדמנות ליהנות מטעמו של האוכל. בנוסף כמובן תחסכו כמות קלוריות השווה לשלוש עד שבע פרוסות לחם!

 7. לזכור לשתות - חשוב להרוות את גופנו, בעיקר כאשר אנו מבלים מספר שעות בחוץ, גם אם אנחנו במקום מוצל. כדאי לשתות מים ולא שתייה ממותקת או מוגזת. גופכם יודה לכם על שתיית מים נקיים וטהורים, ללא תוספת חומצות, חומרי טעם וצבעי מאכל, וכמובן ללא סוכר וקלוריות.

8. טקס סיום הפיקניק או המנגל - כיאות לטקסי יום העצמאות, כדאי לקיים גם טקס לסיום המנגל. אחרי שתתקלחו ותלבשו בגדים נקיים, התבוננו בעצמכם במראה, טיפחו לעצמכם על השכם (רצוי על שתיהן) על כך שעשיתם את המיטב למען עצמכם ולמען גופכם, והחליטו איזה דגל אתם מניפים לקראת השנה הקרובה - דגל הבריאות? דגל האהבה העצמית? דגל המחוייבות לעצמכם? אתם עצמאיים לבחור! 

ומה לעשות כדי לרזות לקראת הקיץ כשמסתיים יום העצמאות?
בואי לסדנת לנצח את כל המתוקים והנשנושים וקבלי את כל הכלים, השיטות והטכניקות שבאמת יעזרו לך לנצח את התאווה למתוקים ולנשנושים, לאכול הרבה פחות דברים מיותרים, ולרזות לתמיד בלי לסבול! כל הפרטים בקישור כאן